Voorwaarden

1. Bestellingen

De klant kan een bestelling plaatsen via de site waarna betaling plaatsvindt via Ideal of handmatig.
Vervolgens wordt de bestelling via post.nl binnen 48 uur verzonden.

Wanneer de klant een product wenst op te halen is dit mogelijk door dit aan te geven bij de bezorgmogelijkheden binnen het betaalproces.
Het product kan dan contant worden betaald bij ophalen. Een andere mogelijkheid is het betalen via Ideal.

Voor grotere producten bestaan er altijd twee opties zoals aangegeven op de site.
De optie ophalen bestaat hier altijd evenals de optie bezorgen.
Bezorgen gebeurt door een gerenomeerd transportbedrijf tot de eerste deur van de woning op de begane grond. Incidenteel zullen wij de bezorging zelf op ons nemen.

De bezorgkosten binnen Nederland (m.u.v . de eilanden) bedragen € 59,=
Voor de eilanden, België en overige landen geldt dat wij de bezorgkosten in overleg bepalen en hiervoor achteraf een factuur maken.
De bezorgkosten kunnen dan eveneens met Ideal worden voldaan, handmatig worden overgemaakt of worden betaald bij levering.
Levering gebeurt in goed overleg op een tijdstip die voor beide partijen schikt.

Indien u kiest voor handmatige betaling gelden de volgende regels:
Onder normale omstandigheden, maximaal 8 dagen gereserveerd voor de klant.
Indien de termijn van 8 dagen is verstreken behoudt Knuss zich het recht voor om het betreffende artikel aan een andere klant te verkopen.

Bestellingen in de vorm van (persoonlijke) opdrachten kunnen niet worden geannuleerd vanaf het moment dat het product, mondeling of schriftelijk, is goedgekeurd door de klant.
De klant zal derhalve na goedkeuring van het product te allen tijde het volledige, vastgestelde bedrag moeten voldoen aan Knuss.

Door iets te bestellen/of een opdracht te plaatsen geeft de klant te kennen akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van Knuss. Voor gevolgen van eventuele tekstfouten kan Knuss geen aansprakelijkheid aanvaarden.

2. Levering, prijzen

Alle prijzen voor de aangeboden artikelen en diensten zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten of bezorgkosten.
Verzenden gebeurt altijd aangetekend.

De verzendkosten worden berekend aan de hand van de geldende tarieven en formaten van Postnl Bij grotere artikelen wordt een klein bedrag voor verpakkingsmateriaal berekend.
Uit milieu overweging en om de verpakkingskosten laag te houden hergebruikt Knuss verpakkingsmateriaal m.u.v. noppenfolie.

Het is mogelijk om grote stukken door ons te laten bezorgen.
Hiervoor geldt een vast tarief voor Nederland m.u.v. de eilanden.

Knuss houdt zich het recht voor om niet te verzenden indien zij dit niet verantwoord acht.
Mocht de klant wel willen dat een product verzonden wordt dan gebeurt dit op risico van de klant.

Voor de grotere meubels van Knuss geldt een levertijd van 2 weken.
Binnen deze 2 weken zorgt Knuss ervoor, dat uw artikel nog een laatste keer goed wordt nagelopen en evt. afgewerkt.

De artikelen van Knuss mogen niet zonder schriftelijke toestemming ingekocht worden met als doel wederverkoop
in een winkel, groothandel of andere bedrijfsvorm.
Knuss behoudt zich het recht om bij constatering van genoemde wederverkoop zonder toestemming levering te staken.

3. Betalingsvoorwaarden

De klant betaalt automatisch via Ideal of via handmatige overboeking.
Indien een klant afwijkende wensen heeft gelieve contact op te nemen via het contactformulier.
Bijkomende bezorgkosten worden achteraf in rekening gebracht.

4. Levertijden

De door Knuss opgegeven levertijden zijn slechts indicatief.
Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding.

5. Garanties en onvoorziene gebreken

Aangezien het assortiment van Knuss tevens bestaat uit oude, brocante, producten kan Knuss geen specifieke garanties geven op deze producten. Wij proberen in onze beschrijvingen eventuele mankementen altijd te omschrijven. Oude meubels hebben dikwijls wormengaatjes, worden echter altijd behandeld, kunnen afwijkingen in de deuren vertonen of lichte scheurvorming. Realiseer u dat het om een meubel met karakter gaat alvorens tot aankoop over te gaan.

Voor onze eigen meubellijn geldt dat dit met de hand gemaakte producten zijn. Hout blijft een natuurproduct en blijft werken. Knuss is hiervoor niet aansprakelijk.
Monteren van de bedstedes is voor eigen risico, Knuss kan niet aansprakelijk gesteld worden voor niet correct monteren door de klant.

Hoewel Knuss haar uiterste best doet om alle producten en diensten in de best mogelijke staat af te leveren, kan Knuss niet aansprakelijk worden gehouden voor enige vorm van onvoorziene schade aan een artikel of door een artikel na aankoop.

De door u gekochte artikelen kunt u tot 14 dagen na aanschaf (betaling) retour sturen mits deze niet gebruikt zijn. De kosten van het
retourneren zijn voor de koper.  Knuss neemt na deze 14 dagen geen artikelen meer retour.

Eventuele onvoorziene gebreken zal Knuss uiteraard altijd naar alle redelijkheid proberen op te lossen.

6. Herroepingsformulier

Sinds 2014 is het herroepingsformulier voor webwinkeliers verplicht.
Wil je de koop willen ontbinden dan heb je hier wettelijk 14 dagen de tijd voor.
D.m.v. het invullen van het herroepingsformulier en deze daarna naar ons te retouneren kan de koop ontbonden worden.

Het formulier kun je hier downloaden.

7. Garantie meubels KnuZi

Heb je bij KnuZi een meubel gekocht en gaat deze binnen een bepaalde tijd stuk?  De garantieperiode die wij geven op onze meubelen bedraagt 1 jaar .

Ten minste 1 jaar garantie

Gegronde klacht

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • onredelijk gebruik
  • gebruik voor commerciële doeleinden
  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • door professioneel gebruik
  • het werken van hout
  • krom trekken van hout

Geen garantie op het werken van het hout

Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout.

Een klacht of reparatie melden

Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Mocht u niet tevreden zijn over uw product kunt u dit zonder reden retour zenden binnen 14 dagen onder vermelding van uw ordernummer. Wij zullen  zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:

  • E-mail adres: contact@knuss.nl graag onder vermelding van uw ordernummer.
  • Telefoonummer: 0613268884 (van maandag t/m vrijdag van 9.00 – 17.00 uur)

Wij zullen uw klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.